Alla priser som visas på dininsyn.se anges inklusive 25% moms.

-Betalning med kort.
Vi erbjuder betalning med dem vanligaste typer av kreditkort.
Beloppet som Ni betalar med kort debiteras från ert konto inom 2-3 dagar.
Leverans av varor sker normalt inom 10-14 arbetsdagarfrån beställningsdatum.

– Faktura
Företagskunder erbjuder vi möjligheten att betala mot faktura Vi förbehåller oss rätten att vägra fakturering utan att behöva ange speciella skäl för detta.
Leveranssätt
Vi skickar alla leveranser genom Post Nord. Efter Er beställning så får Ni en orderbekräftelse skickad till den angiva e-mail adressen med ett sändnings-ID som Ni kan använda Er av för att spåra leveransen.
Leveranstid
Den normala leveranstiden är 14 dagar. Under högsäsong kan förseningar förekomma.
Garanti
Dininsyn.se ger 2 års garanti mot fabrikationsfel vid normalt användande av våra solskyddsprodukter.
Ångerrätt
Eftersom alla våra produkter mått anpassas efter kundens behov så innebär det att vi inte kan erbjuda någon bytes eller ångerrätt vid en påbörjad tillverkning av Era solskyddsprodukter.

Ångerrätt mer info..
Konsument
Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan och utan att behöva uppge någon speciell anledning. Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp står du som kund för returfrakten. Observera att Enligt Distans- och Hemförsäljningslagens 4 § gäller inte ångerrätt, om avtalet avser: ”En vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal.” Exempel på sådana varor är måttbeställda varor såsom markiser, persienner, plisségardiner, etc. Beakta att en färg på en datorskärm inte alltid motsvarar den verkliga kulören. Detta beror på flera olika faktorer såsom inställningar på skärmen, etc. Vi friskriver oss att bilden på varan inte alltid är den exakta som levereras trots samma färg. Produktens utseende kan också avvika från illustrationer på vår hemsida då produktutveckling sker fortlöpande och vissa produkter kan ändra utformning /utseende innan information på hemsidan hunnit uppdateras med ny information.
Ångerrätt och öppet köp 14 dagar gäller endast privatpersoner. Är du osäker på vilka varor som inte omfattas av ångerrätt och öppet köp ber vi dig kontakta oss på dininsyn.se.

Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp gäller följande:
Meddela oss på info@dininsyn.se inom 14 dagar och returnera beställningen enligt överenskommelse. Varan ska vara i oförändrat skick, dvs. oanvänd, ej förstörd eller skadad. Returnera varan i sin ursprungliga produktkartong eller emballage. Vi kommer att debitera kunden de extra kostnader som uppkommer vid returer som ej är kompletta, alternativt ej acceptera returen. Inga paket löses ut mot postförskott.

Företag
I de fall som näringsidkare handlar hos oss så tillämpas Köplagen.

Felbeställning
Observera att om du råkar beställa fel mått på din produkt och vi tillverkar enligt din order så föreligger ingen grund före retur / reklamation. I sådana fall brukar vi erbjuda kunden möjlighet att beställa ny produkt till kraftigt reducerat pris.

Ändringar
Ändringar kan göras om vi inte hunnit börja att tillverka Er order.
Reklamationer
Om den levererade varan inte stämmer med beställningen ska du omgående kontakta oss. Om vi bedömer att felet ligger hos oss får du ett returnummer av oss. Vi finansierar då returfrakten. Vi reserverar oss mot ev. tryckfel och ändringar som inte hinns med att ändra på hemsidan såsom vävar, produkter etc.

Ej uthämtade varor
Beställda men ej avhämtade/mottagna varor debiteras till sitt fulla värde samt fraktkostnad.

Frakter
Du betalar en fast fraktkostnad på 150kr / order oavsett mått upp till 3 produkter.